Bloggers

Ontmoet onze bloggers

Het geheim van groentetaart zonder bladerdeeg!

Ik ben gek op quiches en groentetaarten! Dat vroeg om wat creativiteit toen ik besloot tarwe te mijden en dus geen gebruik meer wilde maken van bladerdeeg. Nou, dat is gelukt hoor! Zelfs zo goed dat het Ons favoriete recept is. Ontdek in dit recept hoe ik zonder bladerdeeg toch een stevige taart weet te bakken met een heerlijke bodem en bovenlaag! 

groentetaart recept

Aantal: 4 personen
Bereidingstijd: 15 min + 30 min in de oven

Ingrediënten

- Optioneel: geraspte kaas of mozzarella voor de bovenste laag van de taart.

Vulling optie 1:    1 flinke broccoli, 3 teentjes knofllook, 1 rode paprika, 1 ui en 1 grote punt brie

Vulling optie 2:    800 gram prei, 3 teentjes knoflook, 1 rode paprika, 1 groene paprika, 100 gram biologische gerookte kip, 500 gram,                           champignons, 125 ml crême fraîche en 50 gram kwark

Vulling optie 3:    700 gram courgettes, 1 ui, 500 gram champignons en 1 eetlepel groene pesto

Vulling optie 4:    Of andere combinaties die je lekker vindt! :)

Recept

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Klop de eieren en roer er de kwark en speltmeel doorheen. Giet de helft van het mengsel in de bodem van je ovenschaal en zet dit ongeveer 8 minuutjes in de oven of totdat de laag een beetje stevig begint te worden. 

Bak alle ingrediënten van één van de vullingen in een pan met een scheut olijfolie. Breng de vulling op smaak met wat keltisch zeezout en peper. 

Giet de vulling in de ovenschaal en schenk de rest van het mengsel van eieren, speltmeel en kwark over de bovenkant. Strooi hier eventueel nog wat geraspte kaas overheen of leg er plakjes mozzarella bovenop. 

Zet dit ongeveer 30 minuten in de oven. 


En nu lekker genieten van deze groentetaart zónder bladerdeeg!!!

Gepubliceerd op:

Ik geniet ervan om lekker en gezond te eten. Je zult op deze blog dan ook zien dat ik voornamelijk recepten met jullie deel. Naast de smaak die voeding heeft, vind ik ook het effect op mijn lichaam belangrijk. Ik kies daarom bewust voor de ingrediënten die ik gebruik. Zo probeer ik bijvoorbeeld suiker, tarwe en koemelk producten te vermijden.

Bij iedereen kan de reactie op voeding anders zijn, dus ik raad je dan ook aan om zelf kritisch te blijven kijken welke ingrediënten wel of niet goed voelen voor jouw lichaam.

Reacties

Log in om een reactie te plaatsen.
schreef:

Klinkt heel lekker!! Alleen bakken in extra vierge olijfolie zou ik niemand meer aanraden tenzij er weer voortschrijdend inzicht is mbt het verhitten van olijfolie. ik vervang het door boter of kokosolie. Ik ga het snel eens proberen met prei en/of broccoli.